Метою виховного процесу на сучасному етапі в закладі є формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно реалізується в соціумі, як громадянин, сім’янин, повноцінний член суспільства.
Виховна робота, яка проводиться в закладі допомагає вирішити такі завдання:
– забезпечення всебічного розвитку дитини як найвищої цінності суспільства, розумових і фізичних здібностей;
– відродження духовності як способу формування особистості;
– збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей і підлітків, їх соціальний захист.
Враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу в закладі створено чітку систему виховної роботи. Перед колективом визначені проблеми, поставлені завдання виховання здобувачів освіти та шляхи їх реалізації.
Педагогічні працівники працюють над реалізацією наступного проблемного питання виховної роботи: «Створення сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина України».
Основою виховної системи закладу є програма «Основні орієнтири виховання 1-11 класів». Враховуючи специфіку роботи закладу, вихователі адаптують, а також працюють над власними
авторськими програмами з виховної роботи. Так, в закладі 2 вихователів мають авторські програми, затверджені науково-методичною радою КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Домінантою виховного процесу є забезпечення учнів фундаментальними цінностями людства: гуманізації, справедливості, толерантності, екології життєдіяльності, культури спілкування.
Виховний процес здійснюється за слідуючими напрямками:
-забезпечення повноцінного фізичного розвитку, зміцнення здоров’я учнів;
-формування навичок особистої безпеки, оволодіння вміннями протидії негативним явищам суспільного життя;
-формування правової культури;
-виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури праці;
-формування екологічної культури;
-утвердження принципів загальнолюдської культури;
-розвиток індивідуальних талантів і здібностей, створення умов самореалізації особистості;
-формування естетичних смаків;
-формування мовленєвої культури.
В системі виховної роботи особливе місце посідає виховання загальнолюдських цінностей (доброти, милосердя, засвоєння норм культури взаємовідносин).
В закладі вивчалися та систематизуюся матеріали щодо рівня вихованості учнів, з’ясовувались причини труднощів у роботі класних керівників, вивчалися їхні запити та побажання щодо вдосконалення методичної роботи.
У закладі впроваджуються сучасні моделі виховання, інноваційні технології, інтерактивні методики виховної роботи, бо саме така система стимулює розвиток здібностей кожної дитини, активізує самостійність, спонукає до вільного вираження свого «Я» та доводить думку, що вихованець – не пасивний об’єкт, а суб’єкт і головна постать всього освітнього процесу.
Ми намагаємось, щоб дітям в нашому закладі було по-домашньому затишно. Все робиться для того, щоб дітям в закладі було ще й цікаво і весело.
Важливим напрямом роботи для нас є реабілітація дітей з порушеннями слуху та тяжкими порушеннями мовлення. Реабілітація в закладі носить комплексний характер і забезпечується поєднанням спеціального педагогічного(корекційного), психологічного, медичного супроводу.
В нашому закладі створені необхідні умови для роботи МО вихователів початкових класів та основної школи: систематично надається допомога з боку адміністрації закладу керівникам МО педагогам та батькам, здійснене максимальне забезпечення періодикою.
Кожен класний керівник та вихователі мають відповідну документацію, яка містить у собі:
– інформацію про учнів, батьків;
– тематику індивідуальних бесід;
– протоколи батьківських зборів;
– плани виховної роботи.
Виховна робота у Центрі досягла рівня, коли на всіх етапах (початковому, середньому, старшому) звертається увага на формування у дітей глибоких і міцних систематичних знань,
максимально стимулюється самостійна діяльність, розвиваються творчі інтереси, цілеспрямовані, творчі пошуки.
Поряд із позитивними напрацюваннями у виховній роботі є і незначні недоліки у їх роботі. Потрібно працювати над подоланням стереотипів у роботі педагогів, оновленням професійних знань;
більше уваги приділяти вивченню інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів організації виховного процесу.
Педагогічний колектив нашого закладу використовує різноманітні форми позакласної виховної роботи.
План роботи методичних об’єднань вихователів на 2021/2022 н.р. виконано. У своїй роботі вихователі досягли певних успіхів у навчанні та вихованні учнів старшої школи, формуванні пізнавальної самостійності, життєвих компетенцій, духовної культури, національної самосвідомості учнів.
У процесі роботи виправдали себе проектні технології, такі форми як моделювання занять, індивідуальна та групова робота, корекція знань учнів на основі діагностичної діяльності вихователя, підвищення в учнів мотивації до навчання, ознайомлення вихователів із прогресивним педагогічним досвідом, огляд новинок педагогічної та методичної літератури, самоосвіта на вебсервісах. МО вихователів шляхом консолідації спільних зусиль сприяли створенню комфортного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного педагога, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самоствердження.
Також, безперечно, задовольнялися особистісні освітні потреби педагогів. Вихователі підвели підсумки роботи МО, обмінялися досвідом роботи за минулий рік, досвідом з підвищення кваліфікації, розглянули питання перспективного планування роботи МО. Подальшу роботу методичних об’єднань необхідно спрямувати на удосконалення педагогічної майстерності, підвищення науково-методичної підготовки, враховуючи індивідуальні здібності та нахили учнів.
В Центрі були створені необхідні умови для роботи МО: систематично надавалась допомога з боку адміністрації закладу керівникам МО, здійснене максимальне забезпечення періодикою.
Завдання над якими працюють вихователі нашого центру полягають в збагаченні словника, розвитку мовлення наших вихованців, забезпеченні максимальної адаптації в суспільстві, формуванні позитивних рис характеру, розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфер особистості, формуванні морально-духовної життєво-компетентної особистості, яка успішно реалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал, про що зазначено в “Основних орієнтирах виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України” Педагоги у своїй роботі застосовуються різні види технологій – від загально – педагогічних (колективного творчого виховання, педагогічної підтримки, самовиховання особистості, тренінгові, інтерактивні) до здоров’язбережувальних.
У навчальному закладі здійснюється робота з пропаганди здорового способу життя, формування в учнів відповідального ставлення до свого здоров’я.