Відповідно до Постанови КМУ №782 від 28.07.2023 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні», навчання в Центрі традиційно розпочнеться в День знань (1 вересня). Освітній процес у центрі триватиме до 31 травня 2024 року.
Освітній процес у дистанційному режимі
Запроваджується наказом директора закладу освіти за погодженням із керівником адміністрації.
В умовах дистанційного навчання Центр самостійно приймає рішення щодо зняття обмеження на максимальну кількість учнів у класі.
За дистанційною формою робота може виконуватися працівником поза робочим приміщенням, територією власника або уповноваженого ним органу, у будь-якому місці за вибором працівника та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Освітній процес за змішаною формою
Змішана форма поєднує очний і дистанційний режими. Таке поєднання підходить для різних занять: практичні та лабораторні заняття можуть проводитися в очному режимі, лекційні – дистанційно.
Форма може змінюватися впродовж навчального року в залежності від безпекової ситуації.
При організації освітнього процесу в очному, змішаному або дистанційному форматі у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення, учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту та перебувати в них до завершення тривоги.
Поради щодо організації дистанційного навчання в умовах війни
1. Зміни до календарно-тематичного планування
В умовах війни та постійних повітряних тривог складно дотримуватись сталого розкладу занять та календарно-тематичного планування. Тому КТП має бути гнучким інструментом в руках вчителя.
Сталі календарно-тематичні плани сьогодні не на часі. Педагог може використовувати свій звичний КТП як основу, а водночас адаптувати та змінювати план, збільшуючи час, наприклад, на повторення матеріалів попереднього року та конкретизацію матеріалу після діагностування (буде особливо корисно на початку навчального року).
Педагогу у календарно-тематичному плані варто:
- обрати теми, які можна перенести на самостійне опрацювання учнями (доцільно сюди включати теми, з яких наявні якісні ресурси);
- ущільнити теми, простіші для засвоєння, і навпаки – визначити ті, що потребують детальнішого вивчення;
- визначити теми, що вивчаються вперше і без яких неможливе засвоєння подальшого матеріалу.
Це допоможе вчителю більш гнучко використовувати календарно-тематичний план в умовах війни.
2. Єдина навчальна платформа
Тривале дистанційне навчання має відбуватись із застосуванням спеціальної онлайн-платформи. Аби дітям та педагогам було комфортно і зрозуміло, важливо, щоб така платформа була єдиною для всієї школи. Наразі, враховуючи:
– специфіку Центру (надання освітніх послуг та комплексної реабілітації дітей з ООП, що мають складні порушення розвитку);
– можливості батьків та учнів(оснащення(наявність) технічного забезпечення та зв”язку);
– територіальне розташування місць проживання;
– надзвичайні обставини(умови війни: часта відсутність електроенергії та мережі інтернет)
сприяли вибору платформи Viber, як всіма доступного засобу для роботи в дистанційному форматі. Рішення було прийняте на підставі опитування батьків та учасників освітнього процесу та схвалено рішенням педагогічної ради № 1 від 29.08.2022.
Вчителям у свою чергу важливо надавати зворотний зв’язок учням та налагодити систему оцінювання через чіткі критерії, терміни виконання завдань та запровадження дедлайнів.
3.Змішане навчання
В умовах війни організувати змішане навчання може бути складно, втім є інші моделі його організації, які стосуються переважно методів навчання. Усі моделі розподілу навчального часу заняття на синхронний та асинхронний режими є моделями змішаного навчання.
Одним з ефективних методів є “Перевернутий клас”, що стимулює учнів бути активними учасниками освітнього процесу. Для навчання учнів в асинхронному режим можуть застосовуватися діяльнісні методи навчання, покрокові інструкції для самостійної роботи.
4. Самостійне опрацювання матеріалу
Самостійне опанування учнями матеріалу під час дистанційного навчання в умовах війни має свої особливості.
Педагогу варто розділити матеріал на логічні тематичні блоки. Це допоможе дітям навчатися самостійно. Разом з тим вчителям важливо надавати дітям максимально чіткі інструкції щодо опанування кожного блоку матеріалу та критерії для самостійного оцінювання результату.
Важливо пам’ятати, що самостійна робота повинна мати чітке матеріальне втілення – продукт. Це може бути таблиця, графіки, понятійне поле, текст іншого стилю, інфографіка, малюнок, низка виконаних вправ тощо. Завдання можуть стосуватися як усього обсягу матеріалу, так і його частини.
Усні традиційні завдання (переказ матеріалу чи відповіді на питання) є неефективними для самостійного навчання.
6. Відстеження динаміки навчальних досягнень
Не дивлячись на війну, відстежувати навчальні досягнення учнів важливо і необхідно. Для цього вчителям варто розробити завдання для діагностики. Зробити це педагоги можуть, добираючи завдання за темами та очікуваними результатами. Разом з тим кожен вчитель з власного досвіду знає, які є “чутливі” точки засвоєння тієї чи іншої теми. Насамперед їм необхідно приділяти найбільше уваги, включати такі завдання до діагностичних робіт.
Відстеження динаміки навчальних досягнень учнів дасть змогу педагогам вчасно діагностувати можливі освітні втрати та вчасно на них реагувати. Для діагностування освітніх втрат варто у першу чергу визначити пропущені теми, розробити завдання для оцінювання навчальних досягнень, проаналізувати результати. Після цього – розробити плани подолання освітніх втрат: колективні, групові або індивідуальні. Такі плани можуть включати самостійну роботу учня, консультації вчителя, виконання завдань у групах.
7. Тривалість навчальних занять онлайн протягом дня у синхронному режимі
https://sqe.gov.ua/trivalist-online-urokiv/
8. Співпраця з батьками
Співпраця педагогів з батьками – важлива складова успіху та якості дистанційного навчання учнів. Втім варто пам’ятати, що співпраця не означає перекладання на батьків роз’яснення матеріалу чи виконання завдань. Тут важливою є роль вчителя. Батьки ж зі свого боку можуть мотивувати дітей, підтримувати їх та допомагати організувати самостійну роботу, створити умови для самоконтролю і самооцінювання.
В умовах дистанційного навчання найбільше уваги слід приділити співпраці з батьками учнів початкової школи, оскільки саме вони організовуватимуть навчання своїх дітей, принаймні у перші місяці. Варто розповісти, як відбуватиметься навчання, узгодити розклад навчальних занять , роз’яснити, як працювати з навчальними платформами та платформами для організації відеоконференцій, як поводитися самим та допомогти дітям у випадку повітряної тривоги. Батькам також варто надати доступ до онлайн-платформи, через яку здійснюється дистанційне навчання.
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
«БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ БАГАТОПРОФІЛЬНИЙ
НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР»
НАКАЗ
02.09.2024 м. Біла Церква № 25
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану», постанови КМУ від 23.07.2024 № 841 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні», постанови КМУ від 13.08.2024 № 926 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення в будівля і спордах закладів освіти захищених просторів (приміщень для фізичного захисту), Розпорядження КМУ від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти», наказу МОН України від 15.05.2023 № 563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні», листа МОН України від 23.08.2024 року № 1/15181-24 «Про організацію 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти», листа МОН України від 05.06.2024 № 1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/2025 року» та лист МОН від 22.07.22 № 1/8462, листа Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 03-1870/162-2 від 14.06.2022 року «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти», спільним наказом МВС та МОН від 18.08.2023 № 685/1013 «Про Порядок раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти», керуючись розпорядженням Київської обласної державної адміністрації (Київської обласної військової адміністрації) від 25 червня 2024 року № 769 «Про заходи з підготовки закладів освіти Київської області до організованого початку 2024/2025 навчального року та опалювального сезону» та враховуючи висновки Акту оцінки об’єкта КЗ КОР «Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» щодо можливості його використання для укриття населення як найпростішого укриття від 06.08.2024, згоди департаменту освіти і науки від 02.09.2024 № 3550/32.01/32.07-2024 на здійснення освітнього процесу за змішаною формою навчання у 2024/2025 навчальному році з дотриманням безпекових вимог та з метою організації освітнього процесу в Центрі під час воєнного стану
НАКАЗУЮ:
- Організувати з 02 вересня 2024 року роботу у Центрі в змішаному форматі.
- Дозволити очну (денну) форму здобуття освіти для учнів 1-10 класів та дистанційну форму навчання для учнів, що перебувають за кордоном та за заявами батьків.
- Перебування здобувачів освіти та працівників у закладі, можливе за використання найпростішого укриття (що розташоване в підвальному приміщенні Центру) та з урахуванням забезпечення виконання алгоритму дій всіх здобувачів освіти та працівників, які перебувають під час сигналу цивільного захисту «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» у закладі.
- Організувати через програму Viber навчання у дистанційному форматі навчання здобувачам освіти, що знаходяться за кордоном:МАКСИМЧУКУ М.Д., АРАКЕЛЯН З.В. – 2 кл., ГРЕБІНІЧЕНКО Б.Є. – 3 кл., ПЕЧКО К. Б., ВАЩУК Г.Д., КОЦАРУ Н. О., КОЦАРУ Я. О., КОЗИННОМУ П. В., ПРИЙМАКУ Д. В., – 4-А кл., СТЕПАНЕНКО К. М., ДЗЮМАНУ Д. В. – 5 кл., ДУШЕЙКУ М.М. – 6 кл., МАЛАНДІЙ К. Ю., СТЕЦЮКУ Д. Є., КОЦАРУ А. О. – 7 кл., КРИВДІКУ Н. А.- 8 КЛ., КАЛІНІЧЕНКО М. І., ПУСТОВОЙТ П.Т. – 9 кл.
- Заступникам директора НВР ІВАНОВІЙ Л.І. та ВР ЩУР К.І.: 5.1. Організувати проведення наради з працівниками Центру щодо дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, цивільного захисту у закладі освіти та профілактики й попередження нещасних випадків серед учасників освітнього процесу.
- Заступнику НВР ІВАНОВІЙ Л.І.:
6.1. Організувати очну (денну)та дистанційну форму здобуття освіти.
6.2. Організувати проведення із здобувачами освіти вступного та
первинного інструктажів з питань безпеки життєдіяльності та зафіксувати у класному журналі.
6.3. На початку першого уроку та за 5 хвилин до закінчення останнього уроку нагадувати здобувачам освіти про правила поведінки під час сигналу цивільного захисту «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» у закладі освіти та на шляху
додому.
- Заступнику директора АГР КАРЛІНСЬКОМУ Л. Й.:
7.1.Повести з усіма працівниками закладу освіти позапланові інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, цивільного захисту та під час виникнення надзвичайних ситуацій.
7.2. Не допускати до приміщення закладу осіб, що не є здобувачами освіти та працівниками закладу (крім осіб, супроводжуючих здобувачів освіти, які мають наявні особливі освітні потреби, працівників організацій, які забезпечують життєдіяльність закладів освіти, правоохоронних органів, муніципальної охорони, ДСНС, Держпродспоживслужби).
7.3. Кожний день контролювати обстеження території закладу освіти щодо своєчасного виявлення сторонніх предметів, у разі виявлення підозрілих предметів оперативно інформувати правоохоронні органи.
7.4. Забезпечити закриття території закладу на час комендантської години та тримати зачиненими горища, підвали та інші підсобні приміщення з метою недопущення проникнення сторонніх осіб.
- Відповідальність за виконанням даного наказу покласти на заступників директора НВР ІВАНОВУ Л.І., ЩУР К.І., заступника директора АГР КАРЛІНСЬКОГО Л.Й..
- Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В. о. директора Ольга ВЕРЗУН