Сучасна освіта перебуває в постійному оновленні, а тому вимагає від педагога новітніх ідей, сучасних підходів до викладання предметів.

Педагог, як кожен фахівець, потребує постійного підвищення кваліфікації. Знайомим всім педагогам став вислів К. Д. Ушинського про те, що вчитель, як фахівець, живе доти, поки вчиться. Сприяти педагогу в цьому – провідна функція внутрішкільної методичної роботи. Методична робота в нашому закладі – це систематична колективна та індивідуальна діяльність педагогів, спрямована на удосконалення їхньої кваліфікації та професійної майстерності.

Адміністрація школи глибоко усвідомлює завдання активізації методичної роботи в центрі, в світлі державної політики в галузі освіти.

Методична робота в закладі будується відповідно до чинних вимог як багатогранний і творчий процес.

Основою забезпечення ефективної педагогічної діяльності колективу Центру є організація науково обґрунтованої, цілеспрямованої методичної роботи в організації освітнього процесу. Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги педагогам у процесі розвитку їхньої майстерності. Для досягнення даної мети в закладі діє така структура методичної роботи: психолого-педагогічний консиліум, методична рада, педагогічна рада, методичні об’єднання.

Психологічна служба Центру забезпечує психологічний супровід освітнього процесу в закладі, створює сприятливе морально-психологічне освітнє середовище, багато уваги приділяється профорієнтації.

Психологом та соціальним педагогом  проводяться семінари та тренінги, відео-лекторії.

В умовах демократизації шкільного життя зростає роль колективних форм управління, в тому числі педагогічної ради. Педагогічна рада є постійнодіючим органом закладу. На засідання педагогічної ради виносяться найбільш  важливі для життєдіяльності закладу питання.

Педагогічна рада досліджує і колегіально вирішує актуальні питання шкільного життя, націлює педагогічний колектив на підвищення якості й ефективності освітнього  процесу, стимулює розвиток творчого потенціалу, зростання творчої майстерності педагогів. Педагогічна рада проводиться у таких формах: засідання за круглим столом, ділова гра, тренінг, презентація.

Над розвитком творчого потенціалу всього колективу, виробленням інноваційного стилю діяльності в закладі працюють методичні об’єднання (МО). Робота МО направлена на виконання єдиної науково-методичної проблеми закладу   в період 2021-2026 рр. «Підвищення якості освітнього процесу шляхом поєднання інноваційних та традиційних форм і методів роботи при проведенні психолого-педагогічної, корекційно-розвивальної та лікувально-оздоровчої  реабілітації та формування основних компетентностей під час виховного процесу в умовах НРЦ».

Кожний методичний підрозділ працює над своєю методичною проблемою, виходячи із загальношкільної. Робота МО передбачає діагностику труднощів педагогів  і вибір форм підвищення кваліфікації на основі аналізу потреб, вивчення, узагальнення кращого педагогічного досвіду; пошук нових шляхів і засобів розв’язання проблем інтелектуального,  морального, духовного, фізичного здоров’я учнів; наставницький супровід, становлення педагогічної майстерності , професійної компетентності молодих педагогів; участь в атестації педагогічних працівників.

У методичній роботі використовуються індивідуальні, групові та  колективні форми роботи: консультації, майстер-класи, інструктивно-методичні наради, виставки, ділова гра, диспути, самоосвіта. На засіданнях МО розглядаються питання вдосконалення сучасного уроку, використання інноваційних технологій.

У відповідності до планів роботи МО, особливу увагу вчителі МО приділяють позитивній мотивації освіти на вибір здорового способу життя.

Головним напрямком роботи МО є формування життєвої компетентності здобувачів освіти. Їх робота спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вихователів, впровадження основних напрямів Концепції Нової української школи, застосування в освітньому процесі інтерактивних технологій.

Відповідальним за організацію методичної роботи в закладі є заступник директора з навчально-виховної роботи Іванова Людмила Ігорівна. Щорічно в закладі видається наказ про організацію методичної роботи з педкадрами, що визначає методичну проблему над якою працюватиме заклад, структуру організації методичної роботи. У кінці навчального року – наказ про підсумки методичної роботи.

Одним із завдань методичної роботи в центрі на сучасному етапі є активізація творчих здібностей педагогів. Навчити і виховати особистість може лише творча особистість.

Важливою ланкою методичної роботи є підвищення загальної і педагогічної культури кожного педагога. Методична озброєність не може замінити його педагогічної культури, а тому необхідне раціональне поєднання педагогіки, психології, методики фахових і багатьох різних знань.

Мережа форм методичної роботи складається з традиційних форм (педагогічна рада, методичні об’єднання, інструктивно-методична нарада. Семінар-практикум, індивідуальні методичні консультації, співбесіда, стажування, самоосвіта, наставництво). Так і з нетрадиційних форм (панорама методичних новинок, творчі портрети, ділові ігри, урок-панорама, тренінги).

Домінуючою формою методичної роботи в школі є методичні об’єднання: методичне  об’єднання природничо-математичного циклу (керівник Джунь С. В.), методичне об’єднання вчителів гуманітарного циклу (керівник Щур А.П.), методичне об’єднання вчителів початкових класів (керівник Єрмоленко О.Є.), методичне об’єднання вчителів корекційної роботи (керівник Іванюк Т.І.),  методичне об’єднання вихователів  (керівник Дубець Л.І.)

Усі засідання методичних об’єднань мають відповідну структуру, проводяться згідно з планом роботи. До засідань готуються педагогічні виставки методичних розробок, відкриті уроки з подальшим їх аналізом і обговоренням.

На засіданнях методичних об’єднань обговорюються та аналізуються:

  •  результати навчально-виховної роботи;
  •  динаміка зростання (спаду) успішності учнів;
  •  результати контрольних робіт;
  •  аналіз стану викладання предметів;
  •  стан виконання навчальних планів і програм;
  •  використання інноваційних технологій, їх ефективність;
  •  система і результативність підвищення професійного рівня педагогів.

Адміністрація школи дбає про науково-методичне забезпечення роботи методичних об’єднань.

Завбібліотекою Макарова Наталія Григорівна знайомить педагогів з новинками методичної та науково-педагогічної літератури, робить бібліотечно-бібліографічні огляди.

Систематично проводиться внутрішкільна методична робота з питань:

  1. самоосвіта педагогів,
  2. атестація педагогів,
  3. курсова перепідготовка,
  4. індивідуальні та групові консультації для педагогів та батьків,
  5. поповнення кабінетів методичною та довідниковою літературою, розробками уроків, виховних заходів, матеріалами з досвіду роботи педагогів.

Інтерактивні форми методичної роботи сприяють тому, що розробки окремих педагогів  стають надбанням усього колективу.

Ефективною формою методичної роботи є взаємовідвідування, які є практичною демонстрацією творчих звітів педагогів,що атестуються та сприяє активному обміну досвідом.

Вся навчально-методична робота центру спрямована на раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості, що дає змогу віднаходити індивідуальні шляхи до вершин педагогічної майстерності за умов здорового психологічного мікроклімату в колективі, що базується на повазі та взаємоповазі, вмінні радіти за успіхи іншого.

Центр знаходиться на шляху інноваційної діяльності, адміністрація бере до уваги специфіку закладу, намагається вийти на новий рівень розвитку системи методичної роботи.