Статут “БЦ багатопрофільний НРЦ”,
затверджений Рішенням Київської обласної ради від 15 листопада 2022 року №358-14-VIII
КЗ КОР «БЦ багатопрофільний НРЦ» в своїй діяльності керується:
Основні документи, якими Центр буде керуватися у своїй роботі:
У зв’язку з продовженням на території України дії правового режиму воєнного стану, введеного указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами), організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в Центрі у 2023/2024 навчальному році здійснюється з урахуванням безпекової ситуації і залежитиме від багатьох факторів (створення максимально безпечних умов для перебування в закладі освіти учнів, педагогів та працівників школи, в т. ч. наявності безпечного укриття, можливостей фонду захисних споруд, наближеність закладів освіти до лінії фронту тощо).
В умовах воєнного стану важливо забезпечити права дітей, вихованців Центру, на безперервне здобуття освіти незалежно від місця їх перебування, а також надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
Освітній процес відповідно до рішень обласної військової адміністрації та засновника закладу освіти, може бути організовано за очною, дистанційною формами навчання або шляхом їх поєднання (за змішаним режимом).
Форма організації освітнього процесу може змінюватися впродовж навчального року залежно від безпекової ситуації.
При організації освітнього процесу в очній формі або змішаному режимі заклад забезпечуватиме обов’язкове переривання освітнього процесу, що здійснюється в будівлі, приміщенні закладу освіти, у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення. Учасники освітнього процесу організовано будуть прослідувати до споруд цивільного захисту і перебувати в них до скасування тривоги, за можливості продовжуючи освітній процес в укритті, а після відбою тривоги – повернутися до приміщення закладу освіти, організувавши освітній процес із урахуванням необхідного коригування.
З метою створення безпечних умов перебування у закладі освіти дітей, учнів та працівників закладу з урахуванням військової агресії з боку російської федерації на території України маємо керуватися інструктивно-методичними матеріалами щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності (лист МОН від 26.07.2022 № 1/8462-22)
КЗ КОР «БЦ багатопрофільний НРЦ» в своїй діяльності керується Конституцією України, «Про охорону дитинства», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про реабілітацію інвалідів в Україні», Статутом, який розробляється відповідно до Положення про навчально-реабілітаційний центр та інших актів законодавства:
Закони України:
- «Про повну загальну середню освіту»
- «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»
- «Конвенція про права осіб з інвалідністю»
- «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»
- Закон України «Про освіту» № 2145-VII від 05.09.2017 (із змінами)
- Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів» (№ 4213-VI від 22.12.2011)
- Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» (№2442-17 від 06.07.2010)
- Закон України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII
Акти Кабінету Міністрів України:
- Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та інших;
- Постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 16 березня 2019 р. № 221(в редакції постанови Кабінетів Міністрів України від 03.11.2021 № 11320 «Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»
- Постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 року № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами», визначає оптимальний зміст та обсяг навчального навантаження для дітей з особливими освітніми потребами у поєднанні з корекційно–розвитковою роботою
- Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2002 р. № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»
- Постанова КМУ №782 від 28.07.2023 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988- р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;
- Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за №1111/35394;
- Державних стандартів повної загальної середньої освіти: на рівні початкової освіти (в 1 – 4 класах) – Державного стандарту початкової освіти (затвердженого Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87); на рівні базової середньої освіти: в 5 класах – Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898); в 6 – 9 класах – Державного стандарту 2 базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392);
Накази Міністерства освіти і науки України :
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 769 від 29.08.2022 «Про внесення змін до типової освітньої програми для 5-10 (11) класів закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 836 від 19.09.2022 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку та визнання такими, що втратили чинність деяких наказів Міністерства освіти і науки України.»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 1317 від 07.12.2021 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-10 (11) класів закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 814 від 26.07.2018 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 627 від 12.06.2018 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 693 від 25.06.2018 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
- Наказ Міністерства освіти і науки молоді та спорту України Міністерства соціальної політики України № 995/557 від 10.09.2012 «Про затвердження Положення про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 890 від 03.07.2020 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів навчально-реабілітаційних центрів»
- наказом МОН від 15.05.2023 № 563 затверджено Методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні.
- наказ Міністерства освіти і науки України: від 28.03.2022 № 274 «Про деякі питання здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 367 «Про затвердження Порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.03.2021 № 268 «Деякі питання переведення учнів на наступний рік навчання»;
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»;
ЛИСТИ МОН:
- лист МОН від 03.08.2023 № 1/11479-23 методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації», розроблені Державною установою «Український інститут розвитку освіти».
- лист МОН від 15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами»
- Лист МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»
- Лист МОН України від 22.10.2018 № 1/11-11232 «Щодо порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів»;
- Листа МОН України від 09.06.2016 № 1/9–293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів»;
- від 04.09.2014 № 1/9–445 «Про забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, з числа переселенців із місць проведення антитерористичної операції»;
- від 13.08.2014 № 1/9–414 “Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів”
- від 08.08.2013 1/9–539 «Про організаційно–методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»;
- Листа МОН України від 02.04.2012 р. № 1/9–245 “Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах”