Реабілітація в Центрі проводиться в реабілітаційному відділенні. Відділення забезпечує:
– надання медичної допомоги та проведення реабілітації дітей з порушеннями слуху, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, зумовленими складними порушеннями розвитку;
– організацію та надання комплексної медичної, психолого-педагогічної, фізичної, соціально-побутової реабілітації для надання реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини-інваліда, яка відвідує (перебуває, навчається) КЗ КОР «Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» і залучення до участі в цьому процесі батьків або законних представників дитини;
– медичне спостереження спеціалістами відділення за учнями та вихованцями;
– впровадження в практику роботи сучасних методів діагностики, лікування та реабілітації дітей (дітей-інвалідів), заснованих на передових досягненнях сучасної медицини та відповідно до затверджених Міністерством охорони здоров’я України уніфікованих клінічних протоколів; надання медичної допомоги дітям;
– проведення планових профілактичних та оздоровчих заходів;
– проведення навчання батьків (або осіб, які їх замінюють) дітей, дітей з ООП методикам реабілітації з метою безперервного проведення медико-соціальної реабілітації дитини поза межами Центру;
– надання соціальних послуг.
КЗ КОР “БЦ багатопрофільний НРЦ” працює з постійним контингентом з частковим і повним утримання та змінним контингентом здобувачів освіти:
постійний контингент – це здобувачі освіти спеціальної школи;
змінний контингент – це діти з особливими освітніми потребами, які не здобувають освіти в Центрі та можуть отримувати в Центрі, в тому числі на платній основі, корекційно-розвиткові, психолого-педагогічні та реабілітаційні послуги.
Реабілітаційні послуги дітям зі складними порушеннями розвитку, які навчаються в Центрі, надаються безкоштовно.
Центр може надавати платні послуги на договірній основі відповідно законодавства.
Механізм надання платних освітніх послуг викладено в Положенні про надання платних освітніх послуг:
https://bcnrc.kyiv.ua/wp-content/uploads/2024/07/положпронадплатнихпослуг.pdf
На платні освітні послуги, що надаються Центром складена Калькуляція кошторисної вартості на 1 дитину:
https://bcnrc.kyiv.ua/wp-content/uploads/2024/07/калькуляція.pdf
Реабілітаційне відділення Центру може надавати реабілітаційні послуги дітям з порушеннями розвитку, які навчаються в інклюзивних класах (групах) дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів регіону (за заявою батьків або шляхом укладання угоди з навчальним закладом) за умови, що вони не отримують за місцем навчання таких послуг за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП, про що має бути надана довідка закладу освіти, у якому навчаються такі діти.
Відповідно до поставлених завдань і профілю відділення, його персонал проводить:
– комплекс медичних та соціально-педагогічних заходів для проведення ранньої медико-соціальної реабілітації дітей з порушеннями слуху, мовлення в поєднанні з іншими порушеннями;
– консультації та обстеження дітей у спеціалізованих лікувально-профілактичних закладах (по необхідності);
– облік та звітність згідно із затвердженими формами.
Вдосконалює професійний рівень, бере участь у конференціях, семінарах з питань ранньої медико-соціальної реабілітації.
Робота персоналу здійснюється за графіком, затвердженим директором КЗ КОР «Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр».
До складу Відділення входять:
1. структурний медичний підрозділ
2. соціально-психологічна служба
3. корекційно-реабілітаційна група
Кількість підрозділів в Центрі, їх профіль, кількість місць визначається за потребою.
Структурний медичний підрозділ реабілітаційного відділення Центру здійснює медичну реабілітацію всіх учнів та вихованців Центру, його постійного і змінного контингенту, а також дітей-інвалідів, що навчаються чи виховуються у Центрі, згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини-інваліда.
Діяльність структурного медичного підрозділу реабілітаційного відділення Центру спрямована на профілактику та реабілітацію основної патології та супутніх захворювань дитячого організму.
Медичні працівники під час занять та в позаурочний час здійснюють клінічне спостереження дітей.
Медичний персонал КЗ КОР «БЦ багатопрофільний НРЦ» ознайомлює педагогів, батьків чи осіб, які їх замінюють з наслідками поглибленого медичного огляду, клінічними проявами аномалії розвитку, особливостями навчання і поведінки дитини з інтелектуальними порушеннями, здійснює роботу з санітарно-гігієнічного виховання дітей.
Соціально-психологічна служба відділення центру
Соціально-психологічна служба здійснює психолого-педагогічну корекцію, діагностику, психологічну та педагогічну корекцію емоційно-вольової сфери та розумового розвитку дітей.
Проводиться:
– діагностика стану інтелектуально-вольової та емоційної сфери вихованців сурдопедагогом та психологом, дітям надається допомога шляхом застосування сучасних психокорекційних методик.
– діагностика особистості кожного учня, виявлення труднощів у його навчанні, володіння методиками навчання, організація спеціальної диференційованої допомоги і встановлення індивідуальних навчальних програм, організація роботи дитини в спеціальних корекційних групах з розвитку пізнавальної діяльності.
Корекційно-реабілітаційна група реабілітаційного відділення центру – це фахівці, які здійснюють у центрі корекційно-розвиткові заняття згідно з робочими навчальними планами та займаються фізичною реабілітацією учнів постійного і змінного контингенту у позаурочний час та під час оздоровчого періоду.
З урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності вихованці Центру забезпечуються спеціальними засобами для орієнтування, спілкування та обміну інформацією, у тому числі сучасним сурдотнічним, іншим комп’ютерним обладнанням з відповідним програмним забезпеченням
Працівники корекційно-реабілітаційної групи, соціально-психологічної служби разом з педагогічними, медичними працівниками під час занять та в позаурочний час здійснюють системні спостереження учнів (вихованців), узагальнюючи їх результати з наступним обговоренням з метою внесення відповідних коректив у систему навчально-реабілітаційної роботи та на основі медичних висновків, результатів системного психолого-педагогічного вивчення учнів визначають типологічні та індивідуальні особливості їх навчання та корекційно-розвиткової роботи, для дітей з ООП з урахуванням індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.
Зміст корекційно-розвиткових занять реалізується через навчальні предмети та курси:
для дітей з порушенням слуху: «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови», «Ритміка»;
для дітей з інтелектуальними порушеннями: «Розвиток мовлення», «Соціально-побутове орієнтування», «Ритміка», «Лікувальна фізкультура»;
для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: «Розвиток мовлення», «Розвиток зв’язного мовлення», «Логоритміка», «Лікувальна фізкультура»;
Для створення оптимальних умов оволодіння навчальним матеріалом з учнями, які потребують фізичного та (або) розумового розвитку, працівниками корекційно-реабілітаційної групи проводяться індивідуальні та групові заняття з корекції порушень розвитку.
Корекційно-розвиткові заняття проводять спеціалісти: вчителі-дефектологи, вчитель-логопед.
У реабілітаційному відділенні створено кабінети:
– логопеда;
– невропатолога;
– ЛФК;
– психолога;
– 2 сенсорні кімнати;
– ігрові кімнати;
– 2 кабінети для індивідуальних та фронтальних занять.